19:22
Рихтування "під грунт" або під мінімальний шар шпаклівки

Рихтування "під грунт" або під мінімальний шар шпаклівки

У цій статті ми розглянемо, як зробити ремонтну панель кузова максимально рівною, щоб використовувати мінімальну кількість шпаклівки або навіть обійтися тільки нанесенням грунту, що наповнює. Чим краще Ви виправите метал кузова, тим менше потрібно витратити матеріалів на підготовку поверхні до фарбування і менше виконати подальшу роботу зі шпаклювання та шліфування. Ми розберемо класичні способи рихтування та фінішного доведення металу кузова, а також сучасні методи, які можуть застосовуватись додатково.

Підготовка панелі кузова до рихтування

Перед виконанням будь-якої процедури ремонту важливо ретельно очистити як внутрішні, так і зовнішні поверхні, на яких проводитимуться роботи. Така підготовка панелей зробить використання інструментів ефективнішим і зменшить їх знос. Для виконання рихтувальних робіт можна зняти вузли і деталі, що заважають процесу відновлення.

Теорія рихтування

При заводському штампуванні на листовому металі утворюються напруги, що утримують форму кузовної панелі. Ця напруга зберігається постійно протягом усього терміну служби кузова. В результаті деформації виникають нові напруження. При сильному ударі метал витягується. Навколо вм'ятини створюється межа (лінія перегину металу), яка утримує деформацію і заважає відновленню форми деталі, оскільки є зоною виникнення максимальної внутрішньої напруги.

Найбільш придатними для відновлення деталями кузова є ті, метал яких не був сильно розтягнутий і геометрія панелі (її краю) не були сильно деформовані при аварії.

Відновлення форми панелей кузова включає попередню редагування зі зняттям напруг удару і остаточне вирівнювання (рихтування) залишкових нерівностей.

Форму кузовних деталей надають так звані ребра жорсткості, канти. Таким чином, якщо зміщені і пошкоджені ребра жорсткості, потрібно поставити їх на місце, після чого вже переходити до дрібніших пошкоджень. Якщо змістилися краї панелі, їх необхідно в першу чергу повернути на місце.

Для цього застосовуються різні інструменти та прийоми. Найбільш класичним методом постановки площин є вичавлювання. Для цього застосовуються спеціальні монтажки та гачки, а також інший відповідний інструмент. Як опора для інструменту можна використовувати частини внутрішньої конструкції панелей, якщо рихтується панель без внутрішньої конструкції (наприклад, переднє крило), то може допомогти придатна для цього частина авто (колесо в прикладі з переднім крилом). Якщо для початкової редагування застосовуються гачки pdr, то потрібно використовувати великі тупі насадки, для більшого впливу, щоб не передавити метал у точці впливу. При застосуванні монтажки можна також використовувати будь-яку підкладку (наприклад, дерев'янку), щоб видавлююча дія більш рівномірно розподілялася на велику площу і метал не розтягувався. Головне завдання – поставити зміщений метал на місце, вичавити до потрібного рівня основні площини. Для встановлення загальної форми можуть також використовуватися інші інструменти. Можна застосовувати зворотний молоток з вакуумною присоскою, просто вакуумну присоску, клейову систему (гарячий клей з адаптерами, що витягують), холодний клей зі зворотним інерційним молотком, а також споттер з витягуючими елементами. Для встановлення загальної форми можуть також використовуватися інші інструменти. Можна застосовувати зворотний молоток з вакуумною присоскою, просто вакуумну присоску, клейову систему (гарячий клей з адаптерами, що витягують), холодний клей зі зворотним інерційним молотком, а також споттер з витягуючими елементами. Для встановлення загальної форми можуть також використовуватися інші інструменти. Можна застосовувати зворотний молоток з вакуумною присоскою, просто вакуумну присоску, клейову систему (гарячий клей з адаптерами, що витягують), холодний клей зі зворотним інерційним молотком, а також споттер з витягуючими елементами.

Вирівнюючи деталь на початковому етапі важливо не додати собі роботи - не передавити монтування або не наробити іншими інструментами додаткових шишок і бугрів, не розтягнути цілий метал. Новачки часто припускаються помилок при постановці площин і потім починають мучитися не з залишковим від початкової редагування пошкодженням, а усувають наслідки неправильної початкової редагування.

Отже, рихтування починається тільки після надання основної форми деталі, постановки на місце її «геометрії». Вм'ятини і горби другорядні, і на них можна не звертати уваги, поки площини не стануть на місце. Також на початковому етапі не має значення, наскільки розтягнутий метал. Коли геометрія відновлена, всі площини і жорсткості на місці, то вже можна починати виправляти невеликі вм'ятини, горби і, якщо потрібно, осаджувати розтягнутий метал.

Відремонтувати можна будь-яку кузовну панель, але потрібно враховувати рентабельність її відновлення. Скільки коштує така нова деталь чи з розбирання. Також можна купити таку ж кузовну панель, але з меншим пошкодженням. Отрихтувати "під ґрунт" панель кузова буде реальніше і простіше, якщо вона має незначне пошкодження, а основна її частина не деформована.

Нижче можна переглянути коротке відео, що демонструє результат ремонту переднього крила. Ремонт виконано майстром японської компанії Hikari Automobile. У своїй роботі він використовує як класичні інструменти рихтувальні, включаючи гнутий напилок, так і сучасні пристосування, одне з яких ми розглянемо в кінці цієї статті.

Не варто думати, що ремонт без використання шпаклівки є результатом застосування секретної технології, знаючи яку можна ремонтувати кузов легко та просто. Насправді рихтування "під грунт" - це результат довгої і копіткої фінішної стадії рихтування, поетапної роботи над кожною залишковою нерівністю. Чим правильніше були виставлені площини при початковій правці, тим менше доведеться усувати залишкові нерівності при чистовій рихтуванні. Для підйому основної маси деформованого металу можна використовувати як класичні прийоми, описані в цій статті, так і використовувати методи ремонту без фарбування, інформація про які є у вільному доступі в Інтернеті і які не вимагають тривалого тренування,PDR . Також при рихтуванні до ідеального результату, як правило, часто проводиться шліфування металу, що веде до зменшення його товщини. Це допустимо, але лише до певної межі, оскільки сучасні кузовні панелі мають товщину близько 1 мм. Насправді, при якісному рихтуванні шліфування видаляє дуже мало металу.

Якщо подивитися на зворотний бік крила з відео, то можна побачити незначні недосконалості, що говорить про те, що остаточного результату було досягнуто із застосуванням шліфування металу. При цьому немає жодних слідів від приварювання елементів, що витягають, або нагрівання. Весь ремонт проводився видавлюванням та простукуванням.

Шліфування не завжди необхідне і в основному повинно застосовуватися як прояв нерівностей, які неможливо відчути рукою. При ремонті даного крила були зішліфовані частини міліметра для усунення відблисків. Враховуючи початковий стан крила, це цілком виправданий захід. Не варто використовувати шліфування, якщо на ремонтній деталі є ще нерівності, які можна усунути іншим способом.

Переглядів: 88 | Додав: admin | Теги: Рихтування під грунт або під мініма | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar